Cattle and the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Cattle and the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Cattle and the Whitsundays

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

13 April 2008 | Australië, Airlie Beach

Donderdag 3 april werden we in Marlborough (een gehucht in the middle of nowhere) opgehaald door Danny. Hij woont samen met zijn vriendin Michelle op een cattle/goat grazing property van 3200 acres (=1280 hectares). We zijn een week gebleven op zijn farm. Onze dagelijkse taken waren het verzorgen van de werkhonden (waaronder 4 puppies), kippen en Miss Piggy en de groentetuin water geven.
Daarnaast hebben we takken en boomstammen versleept en op een hoop gesmeten, bananenbomen gesnoeid, een oude kast in Danny's ouderlijk huis (shed) opgeknapt (geschuurd en met olie ingevet). We waren lekker in de weer!

Vissen
We zijn een dagje gaan vissen met Michelle en Danny aan de Styx River! Dit is de op een na snelst stromende rivier van de wereld (de snelste is in Canada). Maar voordat we bij de rivier konden komen, moesten we eerst over een property van 10.000 acres crossen met de jeep. Ook hadden we de quad mee op een aanhangwagen, voor het laatste stuk over de modderige rivierbedding. Ik en Dieuw zaten achterop de quad en Danny en Michelle op de zitting. En crossen maar! De modder vloog ons om de oren.
Danny had een dag eerder netten geplaatst: hoepels met daartussen een stuk vlees. Daar zaten nu vette krabben in die we voor de lunch bereiden en vervolgens op aten! Een beetje raar was het wel, het vlees uit de scharen, pootjes en andere lichaamsdelen peuteren terwijl we het dier nog levend voor ons zagen.

Tijdens het vissen vong Dieuw een catfish. Deze vis heeft giftige vinnen en Danny knipte deze er zonder medelijden vanaf. Arme vis... Vervolgens hoopten we dat we niks meer zouden vangen en gelukkig was dat ook het geval. De reden: er was een haai in de buurt waardoor de vissen erg onrustig waren. Ook stikt het van de krokodillen in de rivier en dat terwijl we langs het water stonden en 2 keer door een zijtak van de rivier zijn gelopen. We're very glad we're still alive :-)

Cattle, goats and... camels!
Naast koeien (cattle) heeft Danny ook geiten en kamelen. Deze zijn niet voor het vlees maar om de planten en struikjes op te eten. Dit eten de koeien namelijk niet.
Wij wilden graag de kamelen zien maar daarvoor moesten we wel eerst naar ze op zoek! Dus sprongen ik en Dieuw weer achterop de quad bij Danny. Ook namen we de werkhonden en puppy's mee. Ergens op het land was er een boomtak op een hek gevallen. Na 't hek gemaakt te hebben, vervolgden we de zoektocht naar de kamelen. En jahoor, we vonden ze! Aangezien ze 1 bult hadden, waren het drommedarissen, blijkbaar noemen ze die hier ook camels.
Na de gezellige ontmoeting met de wollige dieren op lange stelten, hebben we met de quad en werkhonden een groepje koeien naar een ander land geleid. Dit verliep niet helemaal vlekkeloos... de honden luisterden niet zo goed. Maar na veel gebler en gehobbel door het land/bos hadden we ze naar het andere land gekregen.

Wat hebben we nog meer beleefd?
- Veel passion fruits en advocado's gegeten (jum jum)
- Geslapen in een ruimte beneden het huis (het woongedeelte bevond zich op de 1e verdieping) waar vriezers vol met vlees en beesten zaten. Ook waren er groene kikkers, sprinkhanen en kakkerlakken die 's avonds op ons bed sprongen. Iehiehie!
- Met eigen ogen gezien dat een wild zwijn niet een leuke fotomogelijkheid is maar een aanvulling op de vleesvoorraad

Whitsundays
Na het wwoofavontuur vervolgden we onze reis naar Airlie Beach, het startpunt voor een vaartocht door de Whitsundays. Dit is een eilandengroep en een van de populairste vakantiebestemmingen van Australie. We hebben een dagtour gedaan waarbij we eerst naar Mantaray Bay gingen om te snorkelen. Het koraal was prachtig! Wel was het water een beetje troebel waardoor we geen ver zicht hadden. Maar we hebben even goed veel mooie en grote vissen gezien.

Vervolgens gingen we verder met de boot die nogal begon te schommelen: terwijl Floortje zich volvrat tijdens de lunch kon Dieuw alleen nog maar naar de horizon kijken (helpt tegen zeeziekte). Het volgende stoppunt was bij een uitkijkpunt waar we een adembenemend uitzicht hadden op Whitehaven Beach. De rest van de dag hebben we op dit strand gerelaxt en rozig op de boot gezeten.

Three weeks left
Jaja ons grote avontuur komt bijna tot een einde. Hoewel we het reizen en wwoofen erg leuk vinden, willen we onderhand toch wel graag naar huis. We missen jullie! Maar eerst nog naar Townsville (Magnetic Island), Mission Bay en Cairns (Cape Tribulation)!

Tot snel! Floor en Dieuw

• 13 April 2008 - 06:59

Ronald:

Wat een leuke verhalen en wat een gave runderen, zo met die bult! Vallen ze zo minder op tussen de kamelen? ;-)

Tot over 3 weken!

grtz

• 13 April 2008 - 10:48

Sanne:

Coole beesten weer!
    Ik heb zin in vier mei!

• 13 April 2008 - 11:08

Steef :

Wat een verhalen en wat een foto's. Jullie hebben wel genoten zo te zien. De Whitsundays is mooi he. Jammer dat dieuw niet lekker was.
    Ik heb er zin in! nog 3 weken.
    Tot dan kusjes

• 13 April 2008 - 12:15

Yvon:

Wat ziet dat er weer avontuurlijk uit , lekker in de rimboe en eten uit een pannetje in de buitenlucht! krabbetjes.....en dat zwijn ziet er ook erg groot uit brbrbr erg leuk dat jullie dat ook mee gemaakt hebben . Nu nog genieten van de vrijheid en de mooie natuur:-)!! Op naar 4mei, veel liefs.

• 13 April 2008 - 12:40

Nico:

Goh, die foto's van de zee lijken wel surrealistische schilderijen. Waren het trouwens melkkoeien of vleeskoeien?Ik heb jullie niet over vroeg melken gehoord.Over vroeg ontwaken gesproken: elke morgen rond een uur of half zeven hoor ik een riedeltje op jouw mobieltje afgaan, een soort wekkertje zeker.Dan denk ik elke keer weer even aan jou. Yvon is al druk bezig met de voorbereidingen van onze grote reis:nog een weekje en we gaan de lucht in.We hebben er allemaal bar zin in.Kunnen we als je terug bent elkaars avonturen vertellen. Floortje ,tot wederhoren en nog veel plezier de laatste weken.

• 13 April 2008 - 13:54

Joke:

Gezellige boel zoals jullie slaapruimte eruit zag bij dit laatste Wooff adres. En dan al die onverwachte bezoekers in jullie bed, zal nog gemist worden denk ik als jullie weer in ons koude Holland zijn! Ook nog niet vegetarisch na het zien van het dode van die vele/ lieve diertjes!
    Zie jullie over 20 dagen weer, kunnen nu aftellen. Pas goed op elkaar! Kus mam

• 14 April 2008 - 09:40

Jet:

Heeej, jullie zijn net die mensen uit McLoads Doughters! Haha met die koeien en honden en cowboyhoeden. Leuk hoor! Vet coole drommedarissen :) jammer dat je er niet op kon zitten! Tot snel! xxx

• 14 April 2008 - 18:00

Petra:

Weer een mooi avontuurtje. Jullie maken veel nieuwe en leuke dingen mee!
    Aankomend weekend begint hier de kermis weer, word weer mooi!
    Heel veel plezier nog de laatste weekjes, voor je het weet is het alweer voorbij.
    Tot snel. X

• 15 April 2008 - 10:23

Emma:

wat een modder! ahhh! haha neehoor, het ziet er weer mooi uit meiden!
    tot 4 mei!

• 15 April 2008 - 14:44

Margreet:

Hallo dames. Jullie spoken toch wat uit. Ik denk dat als jullie straks thuis zijn en dit alles van jullie site nalezen bijna niet kunnen geloven dat je dit allemaal gedaan hebt. Het plan ligt klaar en jullie gaan er op aan. Ik ben trots op jullie! Tot de volgende keer, groeten Margreet

• 15 April 2008 - 19:02

Anja:

Ieh... beestjes die op je bed springen... :S

De laatste weken gaan jullie alleen nog reizen?
    Have fun!!!

Groetjes, mij

• 28 April 2008 - 11:26

Patries:

heej dieuw en floor,

het was zeker heel leuk om op die farm te werken leker weer tussen de dieren!
    maar toen ik dat verhaal las van die haaien en krokodillen kreeg ik wel de kriebels, maar alles is nog goed met jullie...

Tot snel xxx patries