Wwoof Wwoof! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Wwoof Wwoof! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Wwoof Wwoof!

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

10 Maart 2008 | Australië, Byron Bay

Na het hectische Sydney zijn we gevlucht naar Port Macquarie. Daar verbleven we in een kleurrijk hostel. De eigenaar, Big Tony, was heel gezellig en kwam vaak bij ons zitten voor een babbeltje. Op het strand ontdekten we het bodyboarden: met een kleine surfplank meegezeuld worden door de golven. En dat ging nog best snel ook! Maar toen, na 4 maanden reizen en relaxen was het tijd voor iets anders: Wwoofen!

Wwoof betekent: Willing Workers On Organic Farms. Wij zijn hier lid van en hebben een boek vol met adressen. We belden degenen die ons het leukst leken en uiteindelijk konden we terecht bij George en Jean in Pappinbarra.

Zij wonen in een prachtig groot huis met veranda, omringt door weilanden, bossen en heuvels. Ze hebben een erf van maar liefst 500 acres (hoeveel hectare dat is? 500 gedeeld door 2,5, uhm...). In de weides lopen koeien (inclusief vettige stier Apollo), schapen, herten, kippen (die noemen ze hier 'chooks'), 2 ganzen en 2 honden.
We begonnen ieder dag met 2 uur onkruid wieden in het maisveld. En dat was wel nodig ook, want het onkruid was nog hoger dan de mais. Af en toe hing er opeens een bloedzuiger aan je been, heel fijn... Vervolgens was het tijd voor 'smoko': de theepauze tussen ontbijt en lunch. De rest van de dag deden we klusjes als hout en mest verzamelen met de pick-up, grasmaaien, schoonmaken en takkenhopen laten afbranden (wat de koeien erg interessant vonden).

Er was uiteraard ook tijd voor ontspanning. Vlakbij het huis stroomt een rivier waar we in gezwommen hebben. Floor zag een platypus (vogelbekdier) zwemmen, gaaf! We hebben ook een aantal van de 'locals' ontmoet en gezellig met hun gegeten en gebabbeld. Een keer zelfs rondom een kampvuur, lekker met een wijntje in de hand en een prachtige sterrenhemel! Jean is een erg goede kokkin, de ene maaltijd was nog lekkerder dan de andere. Verder werden we volgepropt met ijs, muffins en pannenkoeken, dus na een week verlieten we goed gevoed de farm. Het was een geweldige ervaring en we gaan zeker nog een keer Wwoofen!

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Coffs Harbour. Daar hebben we weer lekker gehangen op het strand, gebodyboard, gefietst, een miniatuurpark van Nederland (Holland Downunder!) bezocht en met een kano gevaren. Nu zijn we in Byron Bay, volgens vele backpackers een paradijs! We zijn alweer aan het kijken voor een nieuw wwoofadres en gaan er vanavond een aantal bellen.

***Terugvlucht***
*Trommelgeroffel* Op zondag 4 mei om 9:10 landt er een vliegtuig op Schiphol. Met daarin 2 heel zenuwachtige meisjes die staan te springen om in de armen van hun vriendjes, familie en vrienden te vliegen :-D

• 10 Maart 2008 - 04:23

Floor & Dieuw:

De foto's komen heel binnenkort, de computer in het hostel waar we nu verblijven vertikt 't om mee te werken...

Kusjes!

• 10 Maart 2008 - 05:47

Ronald:

Leuke verhalen weer!

Reikhalzend kijk ik uit naar de 4e mei, het staat al groot in mijn agenda, nog maar 8 weken....

• 10 Maart 2008 - 07:55

Marieke:

Hi Floorie,

Wat gezellig dat ik je binnenkort weer even in het echt kan zien en spreken!

En wat een prachtig cadeau voor oma Leek op haar verjaardag...haha!

Geniet nog even van je laatste weekjes.....dikke kus!

Marieke

• 10 Maart 2008 - 09:09

Margreet Appelman:

Heerlijk om het reisverhaal te lezen. Ik laat alles uit mijn handen vallen om dit te lezen. Wat zijn jullie een onder-
    nemend stel backpackers, stoer hoor!
    Nog veel reisplezier de laatste 2 maanden. Groetjes van mijxxx

• 10 Maart 2008 - 17:10

Yvon:

Leuk om jullie reisverslag te lezen, wat maken jullie veel mee!! Wat een mooie ervaringen allemaal! Nu nog de foto's erbij dan ben ik weer helemaal blij,veel Liefs en succes met het volgende wwoof-adres! Veel liefs!

• 10 Maart 2008 - 17:57

Jet:

Heej woofies! Leuk man bij zon oud stel lkkr uitrusten! Naja ok ook werken. Hier gaat alles goed, ik woon bij Lida nu met El en tis gesellig en t regent hier iedere dag, ook heel gesellig. Veel plezier vedder n tot 4 mei! xxxx liefs

• 10 Maart 2008 - 18:45

Stefan:

Hoi dames. veel plezier in Byron. Het is er heel mooi. En succes bij het volgende Wwoof adres.
    Ben benieuwd naar de foto's! Gr en kusjes S

• 10 Maart 2008 - 20:26

Stefan K:

Hey floor (en natuurlijk dieuw),

Lekker aan het werk down-under?!
    Mooie verhalen over mooie belevenissen, alleen jammer dat de foto's er nog niet zijn! Was het miniatuur park van Nederland nog een beetje realistisch?? zou je trouwens ook niet verwachten een park van Nederland zo ver van ons koude kikkerlandje!

Tot snel en ik hoop voor jullie dat het dan iets beter weer is dan dat het nu is!
    jullie kennen het vast nog wel: koud en een hoop regen (bereid je alvast maar weer voor hahah)

• 10 Maart 2008 - 20:34

José En John:

Heej wat leuk dat ik dit in mijn mail kreeg, dacht eerst even wie is dit nu?
    Maar had het al snel door.
    Ga er morgen samen met John naar kijken.
    Hij vind het vast leuk van je te horen.
    groetjes en het beste daar.....veel plezier!!!!

• 11 Maart 2008 - 16:44

Sanne:

Hey chicaroo's

Ik tel de dagen af tot 4 mei!
    Mooie foto's weer, en wat grappig, en Nederlands park in Aussie! Er was er ook eentje in Pennsylvania, die Hollanders ook altijd, overal 'thuis' nabouwen!

veel plezier jullie laatste maandjes, ik kijk erg uit naar de terugkomst van het rode duijnkonijn en de pluizebol!

besos
    Sanne

• 11 Maart 2008 - 17:16

Steef:

Super mooie foto's. het wwoofen ziet er leuk uit. Moet je zeker vaker doen.
    Succes met de reis. kusjes

• 13 Maart 2008 - 12:36

Roos:

4 mei? Wat dacht je, ongeveer zelfde als Steef terug kwam vorig jaar....Echt mooie foto's, als je hier in Ned bent, geloof je echt niet dat het ergens zulk mooi weer kan zijn...Jullie zullen wel moeten afkicken in hier Ned....Niet zoveel te beleven....Nou succes en veel plezier maar weer met jullie avonturen! Kus

• 13 Maart 2008 - 20:51

Joke:

Hoi Dieuw en Floor
    Wat een geweldige job dames hadden jullie gevonden. Past goed bij je Dieuw: ruimte, dieren en veel poep! Thuis kan je hier over een aantal weken weer je energie in kwijt.

Weer een goed verhaal met mooie foto's.
    Ga zo door en blijf samen genieten!
    Kus mam

• 16 Maart 2008 - 15:25

Anja:

Chika's! Helemaal jullie nieuwste up-date gemist :o maar bij deze ;)

4 mei terug kan net, want in dat lange weekend wilde in naar Nederland komen en dan is er misschien nog net tijd genoeg om een beetje bij te babbelen :D

Succes met wwoofen verder!

Groetjes, mij

• 21 Maart 2008 - 08:06

Maartje:

Toffe verhalen. Wwoofen lijkt me heel gaaf! Ow Dieuw, goed nieuws. De twee witte eenden zijn lekker aan het broeden en de eerste kuiks zullen binnenkort over het erf scharrelen. Hopelijk niet dit weekend al, want het gaat sneeuwen met Pasen.. :S Nederland = raar land. xx ma

• 23 Maart 2008 - 12:59

Stefan:

Wanneer kom er een nieuw stukje, ik wacht al zo lang! gr & kus steef

• 25 Maart 2008 - 16:02

Frank:

he mooie verhaal geniet er nog maar van . x

• 27 Maart 2008 - 10:03

Ben, Jan En Rina:

hallo Dieuw en Floor hoe gaat het met jullie? de naam van de site blijkt geheel van toepassing, want wat is er veel ondernomen en beleefd. De foto's versterken ook de indruk van een mooie tijd in een prachtig werelddeel (de meeste indruk maakt op Jan dat er een vogelbekdier te zien is geweest..) Ik zou graag willen weten wat nu typisch 'local food' in Aussie is, dat herinner ik me niet. Tot in Holland. Vanuit welke plaats vliegen jullie? en welke route? Meiden, nog heel veel plezier gewenst tm. april (dat is eigenlijk overbodig te zeggen) en een goede reis terug. groeten, Ben, Jan en Rina