Ons laatste berichtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Ons laatste berichtje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Ons laatste berichtje

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

30 April 2008 | Australië, Sydney

Nog maar een paar daagjes en dan gaan we naar huis! Al dringt dat eigenlijk nog steeds niet helemaal tot ons door... Ook is het een raar idee dat dit waarschijnlijk het laatste berichtje op onze site is. We worden er emotioneel van, laten we dan ook maar snel overgaan naar onze belevenissen van de afgelopen 3 weken ;-)

Na de pretty Whitsundays (eilandengroep bij Airlie Beach) zijn we met Greyhound verder gereisd naar Townsville. We voelden ons al snel thuis in dit plaatsje: weinig toeristen, een rustig en schoon hostel, een leuke winkelstraat en uitzicht op Magnetic Island en Castle Hill.
Castle Hill is een rots die de skyline van Townsville domineert en het is tevens een uitdaging om 'm te beklimmen! Wij namen heen de 'goat track' en dat hebben we geweten ook: het pad was nogal steil. Maar het uiteindelijke uitzicht was erg mooi en de terugweg (via een andere route) ging razendsnel.

Magnetic Island
Na 2 daagjes Townsville zijn we met de ferry naar Magnetic Island gegaan. We hadden 2 nachtjes geboekt in Arcadia Guest House en werden door de eigenaar opgehaald in zijn Rolls Roys met schapenvachtbekleding! Wij dachten 'fuck wat hebben we geboekt! Een B&B?', maar gelukkig viel de prijs van een bed in een dorm room - die we geboekt hadden - reuze mee. Het hostel/guest house was echt super leuk: een mooi interieur, heerlijke bedden, luxe badkamers en gratis poolen! Een paradijsje aan het strand.

Op het eiland hebben we The Forts wandeling gedaan, dit is een wandeling langs bunkers en funderingen van oude gebouwtjes uit de 2e wereldoorlog. Magnetic Island was een legerbasis om Townsville te beschermen tegen eventuele aanvallen van Japan. Naast deze wandeling, waarbij we een vette koala tegenkwamen, hebben we ook gefietst en Rock Wallaby's gevoerd!

Na Maggie zijn we nog een dag in Townsville gebleven, daar zijn we naar het Reef Aquarium geweest. Vervolgens zijn we verder gereisd naar Mission Beach waar naast sky diven en raften echt geen hol te beleven is. Raften hadden we al in Nieuw-Zeeland gedaan en sky diven... daar zijn we nog niet aan toe (hehe) dus we vervolgden onze reis al vrij snel verder naar het tropische Cairns!

Op avontuur in het tropisch regenwoud!
Onderweg met de bus naar Cairns viel de regen met bakken uit de hemel. Eenmaal in Cairns aangekomen, klaarde het weer gelukkig op. We verbleven in Castaway Backpackers, een heel vriendelijk en rustig hostel met free wine and cheese party's!

Vanaf Cairns zijn we 3 dagen (2 nachten) naar Cape Tribulation gegaan! Nu vraag je je waarschijnlijk af, wat is Cape Tribulation? Nou dat is een (oud) regenwoudgebied ten noorden van Cairns. Het unieke en mooie aan dit gebied is dat het tropisch regenwoud grenst aan het strand.
De 1e dag was erg leuk, we werden vanaf ons hostel opgehaald door Cindy (de tour guide) en onderweg naar Cape Tribulation entertainde zij ons met haar oneindige gepraat en grapjes. Ook hebben we een rivier cruise - waarbij we 2 krokodillen zagen! - en een boardwalk door het regenwoud gedaan. Uiteindelijk werden we afgezet bij onze accomodaties. Wij hadden eigenlijk Ferntree Lodge geboekt maar werden gedropt bij Coconut Beach Resort omdat de eerstgenoemde vol zat. We verbleven in een bungelow huisje midden in het regenwoud! Wel zaten we 30 minuutjes lopen van het (winkel)centrum maar dat vonden we niet zo'n ramp.

De 2e dag zijn we gaan paardrijden door het bos en over het strand. Het was ontzettend leuk en mooi! Dieuw zat op Zeus, een groot en lief paard, en Floortje zat op Yogi die ook heel lief was en goed luisterde totdat hij haar zweepje (een takje) doormidden beet en vervolgens ook in haar been begon te bijten. Gelukkig hadden we toen al een groot deel van de rit erop zitten en Floortje was dan ook blij weer met beide benen op de grond te staan, haha.

De 3e dag hebben we gerelaxt bij het zwembad van Coconut Beach Resort. 's Middags, tijdens de tour terug naar Cairns, zijn we naar Alexandra Range Lookout, Mossman Gorge en Port Douglas geweest. Erg mooi allemaal!

Back in Sydney again
Gister zijn we van Cairns naar Sydney gevlogen. Hier vertoeven we nog enkele dagen voordat we zaterdagmiddag naar huis vliegen. Spannend! :-D

De naam van onze website heeft zeker niet tekort gedaan; het afgelopen halfjaar was een en al avontuur! De Westkust van Australie, Nieuw-Zeeland en de Oostkust van Australie, we hebben zoveel moois gezien en gedaan dat het allemaal zowat niet te bevatten is als we erop terug kijken. Al die mooie en leuke herinneringen, en dankzij de foto's weten we dat ze echt zijn!

Bedankt voor alle leuke berichtjes en tot snel! Jee! :-D

Flora and Dee

• 30 April 2008 - 07:08

Joke:

Hallo dames
    Wat goed hé, ben dit keer de eerste die jullie nieuwe bericht en foto's bekijkt (met uitzondering van Jet).
    Heerlijk om jullie avontuur weer te lezen en de foto's te zien. Dieuw, Carmen staat met smacht op je te wachten!
    Kijk uit naar zondag, tot gauw.
    XXX van mam en John

• 30 April 2008 - 07:56

Yvon:

Wat een mooie afsluiter, schitterende foto's en reis-verslag. Het wordt wel eens tijd om weer naar huis te gaan;-)) eindelijk kunnen we elkaar weer in het echie zien!!Jippie, op naar de patat met knoflook-saus hihi. Tot zondag lieve schatten!!

• 30 April 2008 - 08:52

Sanne:

Ik heb zin in zondag!

• 30 April 2008 - 10:12

Frank:

tot straks x

• 30 April 2008 - 10:34

Stefan :

O wat een mooie verhalen.
    En nog even en dan zijn we bij elkaar.
    Tot snel, kusjes stefan

• 30 April 2008 - 19:21

Ronald:

Fijn nog even zo'n laatste update, kunnen we tenminste nog even op de foto's zien of jullie veranderd zijn ;-)
    Tot zondag! Ik kijk ernaar uit!!!!

• 01 Mei 2008 - 12:59

Anja:

Nog maar een paar daagjes. Neem wat van het goede weer van die foto's mee deze kant op ;)
    Tot zondag!!!

• 01 Mei 2008 - 17:09

Petra:

Hee!
    Wat is de tijd snel gegaan he. Maar jullie hebben wel heel veel mooie dingen mogen beleven en mooie herinneringen.
    Goede reis en heel veel plezier zondag bij jullie thuiskomst.
    Tot snel.X
    Op naar kermis Ursem he :P

• 02 Mei 2008 - 09:43

Angelique:

Hee Meiden..
    Zoo wat is de tijd snel gegaan, ik heb genoten van de mooie beschrijvingen van jullie avonturen en natuurlijk prachtige foto's!
    Alvast een goede (terug)reis, en floooor ik zie je met de kermis!! :D
    Dikke zoen!