Clouds and rain in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Clouds and rain in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Clouds and rain in Sydney

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

25 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Na een vlucht van 11 uur (A'dam - Bangkok), 3 uur (Bangkok - Taipei) en 9 uur (Taipei - Sydney) kwamen we eindelijk aan in Sydney! We verwachtten uiteraard zon en een aangenaam temperatuurtje, maar helaas, het was bewolkt! Maar dat kon de pret niet drukken, we gingen gelijk met een busje naar het 'rijke' gedeelte van Sydney. Veel hoge gebouwen, maar ook veel mooie bomen, een groot park, rare vogels en uiteraard het Opera House!

We verblijven nu in een hotel aan Victoria Street. Ons groepje bestaat uit 8 meiden en 4 jongens, en wij slapen gezellig met de jongens op een kamer ;-) Het was echt heeeeeerlijk om na de vluchten te slapen op een horizontaal bed! Weliswaar voel je duidelijk de spiralen, maar goed, we krijgen waarschijnlijk nog wel met ergere bedden te maken.

Vandaag (donderdag) hadden we een havencruise, op een rots gelopen, mooie vogels gezien en... dolfijnen! Na de cruise zijn we door de winkelstraat van Sydney gelopen, daar lijkt wel geen einde aan te komen! Vanavond gaan we uit eten en het uitgaansleven maar eens verkennen.

Wat opmerkingelijke dingen van de afgelopen 2 dagen:
- De vliegen hier zijn zeer irritant, ze gaan gewoon op je gezicht zitten (zelfs in je neus!) en komen constant terug!
- Er zijn veel meeuwen in Sydney Harbour, geweldig
- De vogels en zelfs bomen zijn hier anders! We kijken onze ogen uit
- Het wordt hier al om 6 - 7 uur s'avonds donker en het is heel vroeg licht
- Onze mannelijke kamergenoten stonden vanochtend al om 6 uur op (kan toch zeker niet!)
- Chinese paartjes hebben dezelfde kleren aan

Darwin
We vliegen vrijdag 2 november naar Darwin, op naar de regenwouden en watervallen!

Bedankt voor het Shrek-boekje! Echt ontzettend leuke/lieve stukjes!

Liefs en groetjes, Floor en Dieuw

• 25 Oktober 2007 - 08:57

Ronald:

hee Wereldreizigers!
    Een beetje met andere jongens op de kamer, wat is dat nou! ;-)
    Leuke foto's! Vooral die vleermuizen!

• 25 Oktober 2007 - 09:01

Emma:

Hey meiden,
    Klinkt erg goed allemaal! Hebben jullie nog erg last van een jetlag? of valt het mee? (twas wel een lange vlucht!)
    En erg mooie foto's!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    XXX Emma

• 25 Oktober 2007 - 09:59

Marieke:

Hi zussie,

Ik ben blij dat jullie de reis overleefd hebben!

Geniet ervan...

Veel liefs!

• 25 Oktober 2007 - 12:07

Roos:

Hee, gelukkig zijn jullie goed aangekomen, wel vermoeiende reis denk? Ziet er al mooi uit en klinkt goed jullie verhaal. Have Fun!! XRoos

• 25 Oktober 2007 - 15:33

Nico:

Gezellig,die vliegen om je heen na dat lange vliegen.In Nieuw-Zeeland heb je trouwens de zeer populaire zwarte zandmug.Daar zijn die vliegen niks bij vergeleken!Leuk dat je allemaal dingen ziet, die zo anders zijn dan bij ons en dan vooral de natuur.Het wordt dan ook echt een ontdekkingsreis, waar wij o.a. door de foto's van jullie van mee mogen genieten.Ik heb gewoon het idee dat ik een beetje met julie meereis Vandaar dat ik wat ruimte gesponserd heb,dus klik'm maar raak.Ik ga nu gauw het eten opzetten.Helaas geen witte bonen, want die was ik gisteravond vergeten in de week te zetten tot grote teleurstelling van de jongens.Ik verlaat dus nu de digitale snelweg.Floortje en Dieuwertje,we horen gauw weer van elkaar.

• 25 Oktober 2007 - 15:40

Stefan G:

die opmerkingen heb ik ook gezegt, hahaha
    Maar hou de moet er in de zon komt er aan. dit is de stilte voor de storm. Het wordt super warm daar. veel succes.

kusjes mij

• 25 Oktober 2007 - 16:04

Ineke:

ha meiden ik zat al met ongeduld te wachten op het eerste berichtje
    lekker dat de vlucht goed is verlopen.
    ondangs het mindere weer leuke en voor ons herkenbare foto´s veel plezier samen
    groetjes ineke

• 25 Oktober 2007 - 16:38

Sander:

Leuk voor je dat je lekker hebt kunnen slapen, en dat die gasten om 6 uur opstaan in hun vakantie kan ik echt niet begrijpen ;). Heb al zin in het volgende berichtje + foto's van meeuwen :P.

• 25 Oktober 2007 - 18:35

Lida Duijn:

ja, lekker he om weer eindelijk languit te kunnen liggen. dat mis ik ook op de lange vluchten. Geniet ervan Dieuw en Floor.

• 25 Oktober 2007 - 19:31

Joke/ Mam:

Hoy Dieuw en Floor
    Fijn dat jullie zo snel iets schrijven plus foto's die best bijzonder zijn. Fijn dat de reis goed verlopen is, ook al was het vermoeiend. Geniet nu van de dagen samen met jullie reisgroep.
    Zorg goed voor elkaar en voor je zelf. (Dieuw, stuur nog een bericht naar je eigen mail).
    x Joke

• 25 Oktober 2007 - 20:35

Anita:

Hoi Floortje en Dieuw!! Yeah jullie zijn geland, en goed aankomen! leuke foto's, krijg gelijk een beeld waar jullie zitten en geweest zijn.
    Wat een avontuur, vogels die ik niet ken waarschijnlijk, insecten en vleermuizen, bomen die je nooit eerder zag. Je maakt me neiwuegierig naar de natuur van Aussie.
    Lieve meiden, geniet en ga ervoor!
    liefs Anita Blom

• 25 Oktober 2007 - 20:37

Margreet:

Dat valt nou eens mee om wat van de vakantiegangers te horen. Erik is ons helemaal vergeten denk ik. De reis is goed gegaan en het feest kan beginnen. Enig om te lezen dames, wij blijven jullie volgen. Tot de volgende keer, veel liefs van ons allemaal.xxx

• 25 Oktober 2007 - 20:53

Sanne:

Hey Chica's!
    Meeuwen! Fantastisch, ik mis meeuwen!
    Opmerkingen:
    - De foto's zijn erg Nederlands (vanwege het weer)
    - Ik dacht dat jullie de eerste zouden zijn met een ORIGINELE foto (die van het uitzicht vanaf het opera house, hahaha)

Nog een opmerking: jullie zijn zover van me weg gegaan, dat jullie gewoon alweer in de buurt komen! Jullie zitten 14 uur verder (wat het tijdverschil eigenlijk 10 uur maakt, snappie?)

• 25 Oktober 2007 - 20:57

Mariëtte:

Hoi meiden,super leuk om jullie weblog te volgen,heel veel plezier samen,wat een mooie foto's ! lieve groetjes van mariette.

• 26 Oktober 2007 - 07:53

Petra:

Hee, gelukkig dat jullie goed aangekomen zijn! Viel het je allemaal mee? De stress verdwenen? Leuk, de fotos en verhaal! Nu al veel meegemaakt.
    Heel veel plezier verder! XXX

• 27 Oktober 2007 - 09:19

Marlies:

Hee, goed dat jullie het gelijk al naar je zin hebben daar! Mooie foto's, ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. XX