Klimmen en dalen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Klimmen en dalen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Klimmen en dalen

Door: Floortje

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

28 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Blue Mountains

Jaja gister was het zover, onze eerste excursie! Al vroeg vertrokken we met de bus naar de Blue Mountains, om daar eerst kangoeroes te spotten. Eentje had een Joey (baby kangoeroe) bij zich, echt ontzettend lief.

The Three Sisters
Daarna vervolgden we onze weg naar The Three Sisters, oftewel, 3 vrouwen die door hun vader zijn omgetoverd in bergen omdat er een gevaarlijk beest (of zoiets) achter ze aanzat. Vervolgens ging het beest achter de vader aan en die toverde zichzelf om in een vogeltje waarbij hij zijn toverstaf kwijtraakte. Sindsdien is hij daar nog steeds naar opzoek. Sneu he.

Na het lezen van dat verhaal gingen we even lunchen in de zon. Al gauw begon alles te jeuken, zaten we toch zeker onder de kleine vliegjes!
Toen we bijgekomen waren van de schrik ;-) begonnen we met volle moed aan de wandeltocht van anderhalf uur. Zwaaaaaaaaar! Het was alleen maar dalen en klimmen, maar de paadjes en het uitzicht waren echt geweldig. Ik wist gelijk weer waarom ik naar Aussie was gegaan.

Uitrustdag
Vandaag hebben we een chilldag om even bij te komen van de afgelopen week. We hebben boodschapjes gedaan, nachten bijgeboekt in het (of de?) hostel, gelegen in het park en nu zitten we hier, in een internetcafe aan William Street.

Aanstaande vrijdag vliegen we naar Darwin, weg uit deze hectische stad en de regenwouden in. Onze route is trouwens veranderd, in plaats dat we naar Alice Springs gaan na Darwin, gaan we de westkust langs! Op naar de 30 - 40 graden en nog meer vliegen, haha.

Bedankt voor alle reacties! :-D

Groetjes, Floor en Dieuw

• 28 Oktober 2007 - 09:14

Jet:

Hee meiden. Wat een avonturen zeg! klinkt heel leuk en spannend. Ma, Tries en ik hebben ook ons eigen avontuur beleeft hierzo met de strandrit want mijn paard ging op hol de zee in... en we kwamen super-sonic zonder ruiter tegen, die was afgevoerd met de ambulance... heel vaag. Tries ging op n fries en ma op een ongeduldig beesie. maar twas heel leuk! veel plezier vedder en voor Hugo's foto moest je maar ff op ma dr space of zijn psace kijke ;). hijs aardig hoor hij was er gister! je heb weer heel wat gemist haha xxx

• 28 Oktober 2007 - 09:48

Yvon:

Hallo Floortje en dieuwertje,
    Mooie foto's, ziet er heel goed uit !!
    Nog even relaxen(Hmm) in Sydney en dan op naar het volgende avontuur!!De regenwouden ...Liefs Yvon.

• 28 Oktober 2007 - 11:10

Susan:

Geweldig dat jullie zoveel moeite doen om ons mee te laten genieten. Vooral de foto's maken het helemaal compleet ... have fun!

• 28 Oktober 2007 - 11:42

Mara:

Hoi Floortje.
    Heb je dan niet zo'n enorme mooie en leuke hoed met kurken eraan om de vliegen van je gezicht af te houden :) Ik denk dat die je enig zou staan!
    Goodday mate and have fun.
    X Mara

• 28 Oktober 2007 - 18:20

Stefan G:

mooi is het daar he. ik had er ook erg van genoten. gister naar poespas geweest. heel gezellig, maar super druk met de jassen. We gaan straks naar stefan k, lotje voor sinter klaas.
    Geniet van je dagen in Sydeny. en veel plezier in Darwin.

hele dikke kus, stefan

• 28 Oktober 2007 - 21:01

Sanne:

Berichtje vanuit New Hampshire (staat, niet de stad): die kanga's zijn echt super!
    Op sommige foto's ziet het er best zonnig uit!
    Ik hoop dat jullie veel plezier hebben in de rainforest, ik ga naar de bossen van New England!

kusjes
    Sanne

• 29 Oktober 2007 - 20:52

Joke:

Hoi Dieuw en Floor
    Weer een mooi bericht gestuurd en prachtige foto's. Blijf in dit tempo volhouden zou ik zeggen met het sturen van dit alles. Al aan meerdere mensen jullie site doorgegeven, ze willen allemaal op de hoogte blijven van jullie avontuur. Nog een vraag: waarom de verandering van nu de westkust in plaast van de oostkust van Australie wat jullie van plan waren? Hoor het nog wel.
    Ga jullie goed, kus mam/joke.

• 31 Oktober 2007 - 01:04

Erik:

heej nichtje en floor!! goed bezig hoor, maar wacht maar totdat je meer dan een heleboel kangaroo's hebt gespot of ze voor je auto gaan springen.. stomme beesten! maar de joey's blijven wel lief! groeten van de illegal immigrant, joeh X

• 31 Oktober 2007 - 15:05

Joop En Truus:

Hoi Dieuwertje en Floortje
    Wij zijn blij dat alles goed met jullie gaat
    Hele mooie foto`s gemaakt
    Geniet er maar lekker van
    Heelveel plezier toegewenst
    Groetjes van Joop en Truus