Kakadu Safari Tour - Reisverslag uit Darwin, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Kakadu Safari Tour - Reisverslag uit Darwin, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Kakadu Safari Tour

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

07 November 2007 | Australië, Darwin

Vrijdag 2 november kwamen we met 't vliegtuig aan in Darwin. Daar liepen we tegen een muur van warme lucht aan. De zweetkliertje werden gelijk actief en binnen no time was stond Floortje's hoofd op ontploffen. Na het inchecken in de Youth Shack (met airco, lovely) gingen we gelijk naar het strandje. Daar zaten allemaal enge holletjes in het strand en er bewogen diertjes. Al snel zagen we dat dit ongevaarlijke krabbetjes waren dus hopten we daar vervolgens achteraan!

In vergelijking met Sydney is Darwin een klein dorpje. Hier kom je echt de 'locals' tegen in plaats van toeristen, is erg leuk! We hebben 2 tours geboekt: een 3-daagse Kakadu Safari Tour en een 9-daagse tour van Darwin naar Broome. Enne, de eerstgenoemde hebben we net achter de rug!

Dag 1: Salties!
Hobbelend in een 4 Weel Drive reden we als eerst naar een uitzichtpunt (mooi!) en vervolgens naar de Adelaide River voor de crocodille jumping cruise. Daar kregen we eerst een slang om onze nek, een python genaamd Monty! Daarna waren we klaar om nog engere beesten te aanschouwen: zoutwater krokodillen (salties)! Deze werden naast de boot gelokt met klompen vlees. Ook dacht een of andere roofvogel een hapje mee te kunnen eten.

Na dit toch wel indrukwekkende gebeuren, zijn we verder gereden naar Ubirr om Aboriginal rotsschilderingen te bewonderen en te klimmen naar een adembenemend uitkijkpunt. Mijn hoofd werd zo rood dat de tour guide vroeg of het wel goed met me ging.

's Avonds gingen we kamperen, wat een beetje eng was want het regende en onweerde hard! Ook sloeg Dieuw een kleine Canadees aan de haak en zag Floortje een leuke Duitser wel zitten ;-) We sliepen, helaas zonder de boys, in een tentje op een dun matje.

Dag 2: Jim Jim Falls
Deze dag vertrokken we al heel vroeg over een vreselijk hobbelige weg naar de Jim Jim Falls. Floortje had geen gordel, dus die stuiterde door de wagen heen! Het laatste stuk naar de waterval moesten we te voet aflegen, wat een heel avontuur was door de vele rotsen en de vliegen die je van je af moest slaan. Vooral Floor was de pineut, want de vliegen hadden een sterke voorkeur voor haar ogen... De waterval zelf was jammergenoeg niet actief, maar er was wel een heerlijk meertje waar we hebben gezwommen.

Op de camping konden we weer zwemmen, want hier was ook een waterval (een echte!) met meertje. En dat was maar goed ook, want het was weer 40 graden dus we konden wel wat verkoeling gebruiken! In het water waren superveel baby-kikkers, die wij natuurlijk allemaal wilden vangen!

Dag 3: Climbing and swimming
Vandaag gingen we wederom een stuk lopen door een prachtig tropisch gebied en langs een lopend riviertje richting een waterval. Hier hebben we heerlijk gezwommen. Ook gingen we hogerop naar de bovenkant van de waterval waar we gelukkig weer lekker konden afkoelen in het water.
De vliegen waren erg op dreef en we kwamen er ook achter dat we waren leeggeprikt door muggen en niet zo'n beetje ook. Daarna weer een avontuurlijke rit in de 4 Weel Drive, naar een gebied met Aboriginal rotsschilderingen. Onze tour guide vertelde daarbij over deze natuurmensen. Onze guide was trouwens een ontzettend leuke man, een echte Australier en hij noemde Floortje 'Sloor' en Dieuwertje 'D', haha.

Groetjes, Sloor en D

• 07 November 2007 - 10:46

Marieke:

Hellluuuup, wat een enge beesten allemaal!

• 07 November 2007 - 12:46

Marleen:

Hi Floortje!

Woooow wat is het mooi daar!
    Stoer hoor die dikke slang in je nek :)

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben.

Groetjes Marleen

• 07 November 2007 - 14:45

Sanne:

Mooi hoor!
    En die slang is wel echt heel gaaf!
    En Sloor, hahaha, wat een leuke naam, die houden we er in!

• 07 November 2007 - 14:56

Sander:

Doen jullie wel voorzichtig? Ik ben dit namelijk helemaal niet gewend van Floor ;)

• 07 November 2007 - 15:04

Yvon:

Jeetje wat een wildernis , geweldig om dit allemaal zo te beleven en met die Jeep rond te reizen. Mooie schoenen heb je aan Floor!! Liefs.

• 07 November 2007 - 15:44

Marloes:

Wat leuk om dit allemaal te lezen! Die wildernis lijkt ook wel heel erg gaaf, en wat een leuke foto's :D
    Hier in Amsterdam is het herfst, helaas :(

• 07 November 2007 - 15:52

Frank:

he alles goed zie ik. hoop dat je muggen stift nog niet op is. slaap lekker! zzzzz

• 07 November 2007 - 16:06

Nico:

You two gona troppo and Aussie salute in back of Burke and walkabout with Joe Blake around your neck.Take a middy or a stubby on a stinker or take a king brown.Try to find a squatter with a ute when you whone take it easy. Hoo-roo. Zo, ik ben even op de Australische toer gegaan.Als jullie het niet kunnen verstaan moeten jullie het maar even aan een Aussie vragen.Als jullie trouwens in de wildernis nog een nog niet eerder ondekt beessie ontdekken ( wat daar af en toe nog gebeurt:Darwin!) dan geef ik hierbij toestemming om mijn naam daaraan te verbinden, mits het natuurlijk een beetje een aansprekend uiterlijk heeft.Niet verwant aan de kakkerlak of zoiets.Ik zou dus zeggen "op zoek meiden" en struin het hele regenwoud door om mij een plezier te doen!

• 07 November 2007 - 19:58

Joke:

Dieuw en Floor
    Jullie avontuur wordt steeds spannender. Slangen, krokodillen, super grote roofvogels, kikkers (gelukkig nog klein) en ook al vreemde mannen. Gaat goed meiden, ga zo door!
    De wandschilderingen zijn ook bijzonder mooi.
    Blijf genieten en volhouden!
    Liefs Joke

• 07 November 2007 - 21:33

Mariëtte:

hoi meiden,
    Super, wat een mooie foto's, wat een mooie omgeving, geniet maar van het warme weer, wij zitten in de herfst, regen , 8 graden + storm. veel plezier!

• 08 November 2007 - 10:03

Amanda:

hoi floor lekker dt je zo geniet
    lekker blijven doen je doet het maar 1 keer de verhalen zijn leuk om te lezen
    veel plezier
    dikke kus amanda

• 08 November 2007 - 13:24

Jet:

Leuk man die beekjes en meertjes! alleen de beesten en vliegen lijken me iets minder maja dat is inbegerepen. Have fun en niet met vreemde mannen mee he. xxx

• 08 November 2007 - 18:44

Elsa:

Hey Floor! Wat ziet het er allemaal ontzettend gaaf uit zeg! De verhalen zijn ook leuk om te lezen. Geniet er maar lekker van en nog heeeeeeeel veeel plezier!

xxx Elsa

• 08 November 2007 - 21:45

Roos:

Iehh die slang, hahaha. Ziet er erg mooi uit daar!! Geniet er lekker van! Hier regent t momenteel heeel hard :(

Zaterdag moeten we ook afscheid gaan nemen van Geert, iedereen gaat maar weg....Wel leuk dat Stefan nog jullie kant op komt! :)

Veel plezier!! Kus Roos

• 09 November 2007 - 09:44

Hanneke:

Hey dames,

Wat ziet het er geweldig uit!!! Ik zou zo ernaast willen staan in het mooie weer, met die mooie omgeving en gezellige jongens :P
    Helemaal super zeg, keep the photo's comming, zodat mijn werkdagen ook een beetje kleur houden ;)

• 09 November 2007 - 15:11

Maartje:

Niet te believen dat jullie gewoon met ruim 30 graden in jullie bikini door Australie hobbelen en in meertjes zwemmen!! Het ziet er allemaal schitterend uit en jullie avonturen klinken stoer! Outback Jack is er nix bij :p xx ma

• 10 November 2007 - 18:08

Coby Koppes:

hallo Floor wat geweldig voor je om er nu toch een half jaar uit te zijn.Je bent dus toch vertrokken, de laatste keer dat ik je sprak waren er alleen nog plannen en nu ben je al een paar weken weg Fantastisch voor je.
    Heel plezier en ik lees dat dat wel lukt.
    groeten Coby

• 11 November 2007 - 11:04

Stefan K:

Hey,

Wat een leuke verhalen en mooie foto's!
    Wel super vervelend die muggen, dan doe je toch geen oog meer dicht!

Best indrukwekkend al die meertjes, watervallen, regenwoud en uitzichten!
    GENIET ER VAN!

Groeten
    Stefan K.

• 12 November 2007 - 10:44

Marlies:

Gelijk flink op avontuur! Klinkt goed! Mooie foto's en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal. XX

• 12 November 2007 - 16:15

Stefan G:

wat leuk, en spannend die toer.
    tot snel. gr & kusjes, stefan

• 12 November 2007 - 17:11

Geert:

Die slang staat je goed Sloor, mocht je hem niet houden? ;-)
    Ziet er erg mooi uit allemaal, mooi dat jullie het zo naar je zin hebben. Lekker warm ook, ik stap vrijdag in het vliegtuig naar Finland...brrrr

• 13 November 2007 - 14:57

Rogier:

Leuke foto's! Jullie meiden maken daar mooie tijden mee!

geniet ervan!

Groetjes, Rogier