Adventures in the Kimberleys - Reisverslag uit Broome, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu Adventures in the Kimberleys - Reisverslag uit Broome, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

Adventures in the Kimberleys

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

20 November 2007 | Australië, Broome

Hier zitten we dan, te zweten in Broome! Maar op dit moment genieten we van de hemelse airco in de computerruimte. We zijn net een dag terug van de 9-daagse Darwin to Broome tour. Wat echt een geweldige en onvergetelijke ervaring was! :-D Hieronder de highlights van ons grote avontuur!

Victoria River
Langs deze rivier, vol met freshies (zoetwaterkrokodillen), hebben we in de openlucht geslapen! Wat een beetje eng was vanwege alle beestjes waaronder dikke sprinkhanen, giftige padden en wie weet wat nog meer... Maar het was echt prachtig om onder de sterren te slapen, je ziet hier veel meer sterren dan in Nederland!

Lake Argyle
Dit gigantische meer, gemaakt door de mens, is nog groter dan Sydney Harbour! Hier hebben we heerlijk gezwommen, wat overigens altijd super verfrissend is in 40-50 graden.

Purnululu National Park - Bungle Bungle
Hier arriveerde we op onze 4e dag van de tour. Echt een ontzettend mooi gebied, met veel afwisselende landschappen en adembenemende rotsformaties. De weg erheen was erg hobbelig en we moesten zo nu en dan met de truck door riviertjes. En toen... zaten we vast! In de middle of nowhere waar je zowat geen mens tegenkomt! We hadden echt stom geluk dat 10 minuten later 2 jeeps kwamen aanrijden waarvan er een onze truck uit het water wist te trekken! Het waren nog Nederlanders ook! :-D

We hebben maar liefst 4 pittige wandelingen gedaan in dit nationale park, waaronder de Cathedral Gorge Walk en Echidna Chasm Walk. De laatstgenoemde was door een bergspleet waar stenen boven je hoofd hingen (iehie!).

Croc Farm
Op woensdag 14 november zijn we 's avonds (na een lange dag in de bus) naar een Croc Farm gegaan. Daar schrokken we ons een hoedje: krokodillen met maatje XXXXXXL. Na van de schrik bekomen te zijn, mochten we Dingo puppies aaien. Lief! Ook mochten we groene kikkers vasthouden, afkomstig uit het toilet (eeeh), maar ze waren erg mooi!

Windjana Gorge Walk
Op onze een na laatste dag gingen we nog een hiketochtje doen. En niet zomaar een... Onze tour guide vertelde dat we onze slippers aankonden, een flesje water mee moesten en dat de wandeling +/- 2 kilometer was. Maar het bleek 6 - 7 kilometer te zijn! Ook moesten we veel klimmen en dat is niet bepaald handig op slippers. We belandde ook nog in modder waardoor onze voeten twee modderklonten werden. Het water ging ook binnen no time op waardoor we op het einde zuinig aan moesten doen. Maar, het was een uitdaging en we waren erg trots op ons zelf dat we als eerste terug waren!

Tunnel Creek
Tijdens de wandeling door deze grot begonnen we ons net Lara Croft te voelen. Opzoek naar artefacts ;-) Het water was ontzettend koel en we kregen het zelfs koud! En dat is heel raar als het buiten 40 - 50 graden is.

Al met al was deze tour een prachtig avontuur! Bush bush camps, wandelingen, gorges en watervallen. Maar er was wel een minpuntje: wederom de muggen en vliegen! Floortje heeft ongeveer 40 muggenbulten en kan niet stoppen met krabben...

Einde verhaal en tot de volgende keer! :-D

Groetjes, Floortje en Dieuw

• 20 November 2007 - 07:22

Lida Duijn:

Hoi Dieuw en Floor,
    Geweldig hoe jullie deze trip ervaren en genieten van de prachtige natuur. Heb je al ontdekt dat de sterrenhemel anders is dan bij ons. Geen poolster maar het zuiderkruis om je op te orienteren. Wij genieten ook altijd zo van de sterrenhemel als we in NZ zijn. met mij en Lida gaat het goed het is nu wachten op de oproep voor de operatie. Ook voelen wij ons gedragen door de warme deken van liefdevolle aandacht van iedereen.

Warme groet,
    Lida Duijn en Lida Vriend

• 20 November 2007 - 07:57

Ronald:

Wat een leuke verhalen en foto's! Ik wordt jaloers....Ik wil het ook allemaal zien!
    Gelukkig gaan we samen naar Nieuw-Zeeland!

• 20 November 2007 - 08:24

Marieke:

Hi Floorie,

Wat een prachtige natuur zeg....ik ben wel jaloers op je hoor als ik hier zo achter mijn bureau zit!

Dikke kus

• 20 November 2007 - 12:13

Anita Blom:

hoi Dieuw en Floortje.
    Wat maken jullie veel mee!! al die dieren die je hier niet zit, prachtige foto's en natuur, mooie luchten. Vast zitten met de bus, en toch het geluk aan jullie zijde! Geniet er maar lekker van.

Lieve groetjes Anita

• 20 November 2007 - 13:07

Sanne:

Ik ben jaloers op de warmte!
    Hier begint holdidayseason, met aankomende donderdag thanksgiving: eten, eten en nog meer eten!

• 20 November 2007 - 15:58

Yvon:

Hoi Floortje en Dieuwertje,
    De foto's zijn weer prachtig,ben erg trots op jullie, in een tentje slapen ergens in de wildernis!!Hihi, erg spannend allemaal! Veel reisplezier, lieve groetjes.

• 20 November 2007 - 17:04

Jet:

He meiden, het ziet er prachtig uit allemaal! Op sommige foto's lijkt het net alsof jullie er niet echt zijn, maar op een achtergrond zijn geplakt, want het zijn echt van die magazine-plaatjes! Maja jullie beleven in the flesh (?) ! xxxx liefs Jet

• 20 November 2007 - 18:48

Petra:

Hee Floor en Dieuwertje, wat een mooie fotos! Leuk avontuur hebben jullie beleefd, zullen er vast nog vele volgen.
    Hoorde dat Steef jullie komt opzoeken, leuk joh!
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Veel plezier! X Petra

• 20 November 2007 - 19:53

Stefan.g:

Wat super mooi. bij mij was het afgesloten vanwegen storm Katriena.

En die padden zijn lief :-D

De boom (met takken die op wortels lijken) zit een leuk verhaal aanvast.

Die boom was heel voeger erg mooi, maar iedel en vond zich overal te goed voor. en was niet vriendelijk voor andere levende wezens. Daarom hebben de goden van de Aboriginal's heb onderste boven gekeert.

Veel plezier, kusjes Steef

• 20 November 2007 - 20:34

Joke:

Hoi Dieuw en Floor
    Wat geweldig, prachtige foto's en een goed verhaal van het vele wat jullie zien en beleven. Wat is Australié toch een mooi land!
    Denk veel aan je -jullie. Kus van mij.

• 20 November 2007 - 21:13

Margreet Appelman:

Wat heb ik weer fijn een stukje met jullie meegereisd. Het leest makkelijk en is goed te volgen. Dit is erg gezond voor het lichaam denk ik. Graag tot de volgende keer. Veel liefs van ons allemaal xxx

• 21 November 2007 - 07:51

Hanneke:

WEEEEEE!!! Wat ziet dat er allemaal gaaf uit! Jaloers!!!! Echt helemaal super zeg :D wat mooi allemaal! En allemaal super foto's! Echt harstikke mooi!
    Ik zit echt te wiebelen op mijn saaie bureau stoef van al deze superfotos :D

Ben ontzettend beneieuwd wat jullie allemaan nog meer gaan beleven :D

Keep the stories comming.

Kus H.

ps. Nog harige spinnen tegengekomen? :P

• 21 November 2007 - 21:34

Allen:

hey floortje,

hierbij een berichtje van ons allen (frank, petra, niels, je vriendje, en ik Stefan K)

Wij zijn nu de verjaardag van amanda aan vieren. ze is alweer 22! geworden!!!
    van steef moet ik even zeggen dat niels knapper is geworden (vind hij hoor, is niet mijn mening!)

hoe bevalt het lui lekker leven daar? hier lekker druk met werk en veel regen!

namens je vriendje: ik hoop dat je veel plezier hebt in port hupelepup en ik hoop dat je straks niet onder de roest zit omdat er heel veel ijzer zit. hij heeft zin in new sealand en vraagt of jij dat ook heb.

petra zegt: kut voor je dat de vliegen je zo lekker vinden!

niels: wat kwijt ....??? nee

frank: uuhm... ook wat kwijt.... nee niet echt

nou ik zelf: misschien iets normaler: uuhhm... veel plezier en tot het volgende berichtje. oja doe duw ook ff de groet (ps: duw... is het daar met z'n tweeën nog een beetje uit te houden (ondanks de muggen e.d.)

nou veel plezier verder enne.... gaan jullie ook nog werken???

groeten van ons allen!

• 22 November 2007 - 12:00

Trudy:

Hoi Dieuwertje en Floor.
    Fantastisch wat jullie allemaal zien, weer heel anders dan Amerika.
    Waar wij ook heel erg van hebben genoten.
    Maar als ik jullie foto's zie denk ik "Hm, ook wel interessant om heen te gaan". Veel plezier en ik zie uit naar de volgende berichten en foto's.
    Groetjes Trudy.

• 22 November 2007 - 20:48

Roger:

Hey Floor,

Top dat jullie het zo gaaf hebben. Jullie beleven een hoop mooie avonturen (is vast veel beter dan de Mijzenpolder)en weten dat ook leuk aan ons over te brengen. Hier gaat alles lekker, ook Karlijn gaat erg goed.
    Geniet nog maar een tijdje...

Rogier & Ramona & Karlijn

• 23 November 2007 - 13:48

Maartje:

Hi! Leuke avonturen hoor. Gek dat jullie nog niet zijn verdampt bij zulke temparaturen... Ik was nog bij Ronald op bezoek gister, ff een bakkie thee gedaan. Was gezellig :) Volgens mij wordt het heel grappig als jullie met zn vieren naar Nieuw-Zeeland gaan. Groetjes

• 23 November 2007 - 16:34

Nico:

Zo meiden, wat zullen jullie een conditie opbouwen. Hebben jullie al sporen ontdekt van onze vroegere aanwezigheid daar.Jullie reizen langs de kust weer naar beneden, dus zit het er dik in dat jullie af en toe op een stukje van ons V.O.C. verleden stuiten.In Exmouth ligt vast wel nog wel ergens zo'n wrak onder water. Dus als jullie gaan snorkelen........Ik leek trouwens op een foto een paar kokospalmen te zien.Kunnen julie je klimkunsten even ontwikkelen om een paar kokosnoten te bemachtigen.En Floor, jij bent dol op bijzondere steentjes, dus ik denk dat je rugzak tijdens het banjeren langs die rotspartijen wel pittig zwaarder is geworden.Je zal dan moeten selecteren helaas.Goed, ik hoor je moeder brullen dat het eten klaar is, dus stop ik maar gauw, anders krijg ik op m,n sodemieter.Doei.

• 24 November 2007 - 14:28

Anja:

Wat een avonturen! En wat mooi allemaal! Kunnen jullie voorlopig nog de tourist uithangen, of moet er al spoedig echt gebackpacked worden?
    Vanaf nu kan ik iig ook allemaal op de voet volgen ;)

En geniet gewoon van die veertig graden in Darwin, want dat is een stuk beter dan de 10 graden waar we hier mee te maken hebben ;)

Groetjes van de half-belg :P

• 26 November 2007 - 15:35

Roos:

Lekker bruin zie je op de fotos!! Ik mis ook warmte: hier wordt het steeds kouder....Ook nog mooie kroegavonden beleefd? Veel plezier nog!! Kus

• 28 November 2007 - 15:24

Roos:

Hee Floor, Coole layout! Verveel me...Werk in Alkmaar vandaag, wel gezellie.. Dacht zoek je site maar weer es op.. Probeerde je weer te smsen, maar kwam niet door, nou komt ooit goed! Heb je nog leuke dingen op het programma staan? Vier je nog sinterklaas met Dieuwertje? Viel SpaB! Kus Roos

• 30 November 2007 - 06:28

Erik:

heej meiden!

ja goed bezig hoor! had het al een tijdje niet meer gevolgd, helaas; je had een kogelbrief voor me kunnen afgeven in halskcreek voor de auto"monteur"!

absoluut gaan snorkelen hoor! supergaaf, bij coralbay niet zo bij het strand blijven hangen als de rest van de toeirists; richting reef snorkelen! na een paar honderd meter word het echt supermooi!!

Museum in Geralton is een aanrader (gratis toegang!), of je kunt gewoon de Batavia opduiken daar voor de kust, net waar je zin in hebt. Ik zit nog altijd in Maffra, gabbage plukken.. jeehh

doeg doeg XX en veel plezier

• 30 November 2007 - 22:52

S,P,R,A,S,F,N,M:

Lieve Floor, hoe is het met je? En de dolfijntjes? al met ze gezwommen?
    Wij hebben net Sint gevierd, je had er bij moeten zijn. Was mooi! We missen je!! XX

• 04 December 2007 - 07:03

Floor En Dieuw:

Hier even snel een berichtje van ons :-) Bedankt voor de lieve reacties! We zijn nu in Kalbarri en reizen met Greyhound richting Perth. Het begint langzamerhand kouder te worden... nou ja, 30 graden maar het voelt voor ons opeens frisjes! Maar dat komt door de wind van zee.

We snakken naar chocoladeletters en pepernoten, maar helaas... die hebben ze hier niet. In Perth plaatsen we trouwens weer een nieuwe blog met foto's, dus nog even geduld, dan kun je ons in bikini op witte stranden bewonderen ;-)

Tot snel! Kusjes

• 04 December 2007 - 15:04

Amanda:

ziet er allemaal heel mooi uit
    geniet er nog lekker van liefs amanda

• 04 December 2007 - 20:56

Sanne:

Bij jullie is het al 5 december dus: FIJNE SINTERKLAAS CHICA'S!!!
    Het echte Sinterklaas weer is hier ook aanwezig, helaas geen chocoletters...

• 06 December 2007 - 20:19

Petra:

Hoe is het daar? Nog steeds mooi weer, ben wel jaloers hoor. Hier is het maar regenachtig.. X

• 08 December 2007 - 10:17

Roos:

Floor, is je nummer geblokkeerd ofzo? Geeft steeds foutmedling :S Klinkt goed, met 30 graden mag je niet klagen he!!! Nou proost en we denken aan jullie! (K)

• 18 December 2007 - 03:18

Erin Stockdale:

Hey Matey,
    I know this is in english but i hope you can read it.
    How are you? Or more importantly Where are you? Have you made it to Perth yet?

Me I'm back @ home, :-(
    Just going through all my photos.
    I hope you don't mind i pinched some of yours, They 're really good.

Anyway, I hope you are good, and you've got my email if you want to reply.

Have Fun
    Erin