On the road! - Reisverslag uit Perth, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu On the road! - Reisverslag uit Perth, Australië van Floortje en Dieuwertje - WaarBenJij.nu

On the road!

Door: Floor & Dieuw

Blijf op de hoogte en volg Floortje en Dieuwertje

10 December 2007 | Australië, Perth

Vanaf Broome zijn we met de bus (Greyhound) naar het zuiden gereisd. We hebben maar liefst 4000 kilometer afgelegd en onderweg zijn we op verschillende plaatsen uitgestapt waar we dan 2 - 5 dagen bleven. We hebben de landschappen & vegetatie zien veranderen en de temperatuur flink zien (voelen) dalen. Op dit moment zijn we in Perth, ons eindpunt van West-Australie. Tijd om jullie op de hoogte te stellen van onze belevenissen van de afgelopen weken :-D

Port Hedland
Het was de bedoeling dat we hier als eerste zouden uitstappen, en dat deden we ook maar het bleek dat de hostels waren opgekocht door mijnbedrijven! Daarbij zag het stadje er ook niet echt gezellig uit, veel staal, bruin en zoutbergen. Dus we hopten snel terug de bus in en vervolgen onze weg maar naar Exmouth. Dit tot gevolg dat we in totaal 24 uur in de bus moesten zitten! Hehe.

Exmouth
In dit plaatsje aangekomen voelden we ons zo gaar als een konijn (zo gaat die uitdrukking toch?). We belandden in een 10-persoonskamer met gelukkig airco! Het was namelijk erg warm in Exmouth en de vliegen stonden ook gezellig op ons te wachten.
Exmouth ligt aan Ningaloo Reef, the place for diving and snorkling. Wij kozen uiteindelijk voor een snorkeldag in Turquoise Bay. Dit was erg leuk, we werden met de stroming meegenomen over het koraal en de prachtig gekleurde vissen. Ook hoopten we een schildpad tegen te komen, maar nee, we kwamen juist oog in oog te staan met een Reef Shark! Ongevaarlijk weliswaar, maar je schrikt wel een beetje.

Coral Bay
Prachtig. Een paradijs! Hier besloten we een quad trek te gaan doen. Racend op een quad door de duinen en over het strand, 70 km per uur, echt helemaal geweldig! Ondertussen twee keer gesnorkeld en hoezee, dit keer kwamen we wel een schildpad tegen!
In Coral Bay werden we echter wel voor het eerst - sinds Sydney - geconfronteerd met kou. De wind van zee was erg fris en tijdens de Glass Bottom Boat tour (boot met glazen onderkant)bibberden we erop los. Maar tijdens deze tour hebben we wel erg mooi koraal gezien, in de vormen van rozen, sprietjes, hersenen, etc. Wat ook wel heel geinig was, was dat er ook andere Westfriesen mee waren met deze tour! Ze kwamen uit Andijk en het was erg apart om opeens Westfries te horen in Australie. He? Wat horen we nou? Dromen we?

Monkey Mia
Dit vakantieresort staat bekend om de dolfijnen die iedere ochtend het strand bezoeken. En dat hebben we geweten ook, want we waren net 10 minuten gearriveerd en we stonden al oog in oog met de flippers! Er was ook een baby-dolfijntje van een paar weken oud, extreem schattig! Verder hingen er nog wat pelikanen op het strand rond die ook om een visje kwamen bedelen.
Het resort zelf was erg mooi, met veel groen, palmbomen, een heel mooi strand en een groepje emoes die tussen de vakantiehuisjes door wandelden. In de omgeving van het resort hebben we een wandeling gedaan. Verder gekayakt in de zee, wat een uitdaging was tegen de sterke wind en stroming in. Spierpijn!

Kalbarri
Kalbarri was eveneens een mooi plaatsje aan de kust. Het is gelegen in een national park en het viel ons gelijk op dat het hier veel groener is. We sliepen in een 11-persoonskamer, de grootste kamer tot nu toe.
Uiteraard konden we niet stil blijven zitten en zijn we een dagje fietsen gaan huren om de omgeving te verkennen. We fietsten eerst bergopwaarts naar Red Bluff, een uitkijkpunt. Bezweet en uigeput kwamen we hier aan, maar het was gelukkig wel de moeite waard! Het uitzicht was mooi en de terugweg heerlijk, zoef naar beneden. We bezochten ook nog Rainbow Jungle, een papegaaien "resort". We hebben nog nooit zoveel gekleurde papegaaien gezien, alle regenboogkleuren waren aanwezig.

Uiteraard wilden we ook het nationale park verkennen. We kozen voor een combinatie van hiken en kanoen: Canoe the Gorges Day Tour! Als eerste bezochten we Natures Window om foto's te nemen en vervolgens de Z-Bend (een rivier in de vorm van een Z). Hierna vervolgden we onze weg over een heel hobbelig weggetje naar de 4-Ways Gorge. Na een spannend hike-tochtje kwamen we aan bij een rivier waar we onszelf in een kano drapeerden. In totaal hebben we 6 km gekanoed, dus wederom spierpijn! Maar het was ontzettend leuk, dus dat maakte niet uit :-)

Cervantes
Waarom ga je naar Cervantes? Om de Pinnacles te bezoeken! Wat zijn dat? Malle stenen die uit de grond steken ;-) Met zonsondergang zijn we met tour guide Mike naar de Pinnacles gegaan, hij gaf ons allerlei tips voor het maken van mooie foto's. En wat vinden jullie, zijn ze mooi geworden?

En toen kwamen we aan in Perth. We hadden een soort van Sydney verwacht, maar Perth is veel rustiger en kleiner. Niet dat we daar mee zitten hoor! We verblijven in Underground Backpackers, waar 90% van de backpackers Iers en dronken is, haha. De mannen vliegen ons om de oren ;-)

Wat nu?
We gaan in Perth nog wat leuke dingen doen, waaronder naar Rottnest Island om daar te gaan fietsen. En we leven natuurlijk naar 21 december toe, de dag dat onze vriendjes aankomen in Nieuw-Zeeland! Op maandag 17 december vliegen we naar Melbourne, daar zullen we ons 12 uur moeten vermaken op het vliegveld voordat we verder vliegen naar Christchurch (NZ). We gaan met onze lovers een auto huren en rondcrossen over het Zuidereiland! :-D

• 10 December 2007 - 09:21

Ronald:

Ik leef ook naar 21 dec toe....

• 10 December 2007 - 09:55

Hi Floorie!

Gisteren Sint gevierd zonder jou....boehoe! Gelukkig maakten de patatjes met knoflooksaus een hoop goed...haha!

Eeeeeen we wonen nu met z'n drieen op de Emmalaan! Een lief jong katertje houd ons vanaf gisteren gezelschap. Het is echt een snoepie!

Veel plezier met jullie lovers!

Kus Marieke

• 10 December 2007 - 12:56

Yvon:

Lieve Floortje en Dieuwertje,
    Wat een mooi verslag van jullie avonturen en geweldige foto's!! De laatste foto is erg toepasselijk, op naar de Kerstdagen. Veel plezier met jullie lovers de komende feestdagen, heel veel liefs!

• 10 December 2007 - 14:03

Sanne:

Hey chicaroo's,

Wat ziet dat er allemaal lekker relaxed uit zeg!
    En ik vond gisteren Nederlanders in het mini-cafétje waar ik altijd koffie haal! Dan krijg ik altijd zin om ook Nederlands te gaan praten, haha.

Veel plezier bij de kiwi's!

kus
    Sanne

• 10 December 2007 - 15:44

Lover:

Wat weer een mooie foto's. leuk dat ik het allemaal ook heb gezien.
    Nou heb er zin in hoor!!! 4 weken NZ.

Tot snel. Kusjes S

• 10 December 2007 - 21:09

Joke:

Wat weer geweldig avontuur. Jullie zien veel en zijn ook reuze actief. Ronald en Stefan krijgen het straks zwaar om alles in jullie thempo te ondernemen. Blijf genieten en pas goed op elkaar. Kus mam.

• 10 December 2007 - 21:38

Margreet:

Geweldig om zo weer een stukje met jullie mee te reizen. Het leest erg prettig en de foto's zijn ook zo duidelijk. Graag tot de volgende keer.
    Veel liefs van mij hoor !!!

• 11 December 2007 - 06:44

Erik:

dames! geweldig verhaal weer, ohh ik mis de westkust!! veel plezier op rottnest eiland! geen huppende mini kabouter kangarootjes aanrijden met jullie fiets heh! op rottnest kun je trouwens ook leuk snorkelen;)

joeh

• 13 December 2007 - 19:21

Elom:

Hello Bobby, whasuuuuuuup!!!!! How is life? Zo te zien ben je lekker aan het genieten he? Hier gaat het prima. Nou met mij dan wel, maar ik weet niet hoe het met Jette gaat. Heheh. Ik wens je alvast fijne feestdagen zonder kerstboom en sneeuw.

En we houden nog contact! Nou eigenlijk weet ik niet wat ik moet schrijven. Er wordt een wapen tegen me hoofd gehouden om wat te schrijven. Dus hierbij mag ik stoppen van Jette.

Greetz and Sweetz El

Oja en de groetjes aan Floor.

• 15 December 2007 - 12:59

Anja:

Hey Chics,

Jullie foto's worden steeds creatiever en mooier ;) En wat een raar gezicht, die kerstboom in iets wat lijkt op hartje zomer!
    En niet klagen over de kou, want hier is het inmiddels begonnen te vriezen (er wordt wederom gespeculeerd over de mogelijkheid op een witte kerst! Zal je net zien, net nu vrijwel iedereen het land uit is ;) )

Blijf genieten :D

Groetjes, mij

• 17 December 2007 - 18:26

Petra:

Hoii, Wil jullie heel veel plezier wensen in Nieuw-Zeeland, met jullie boys natuurlijk. Geniet ervan! X

• 19 December 2007 - 02:47

Floor En Dieuw:

We zijn nu in Nieuw-Zeeland en willen jullie even laten weten dat we daar geen bereik hebben *snif snif* Helaas dus geen smsjes met oud&nieuw!

We wensen jullie dan ook alvast een heeeeele fijne (en hopelijk witte) kerst en een gelukkig nieuwjaar!!! :-D

Liefs, Dieuw en Floor

• 19 December 2007 - 21:12

Roos:

Wow helemaal geen bereik!! Al die tijd??! Nouja, smsje kwamen toch al niet aan :S Als goed is zijn Steef en partner nu gearriveerd bij jullie, spannend!! Heel veel plezierrr, weten jullie al wat je met kerst/oud en nieuw gaan doen?
    Wat een mooie foto's! Is tegenovergestelde van Geert haha. Nou fijne kerst en alvast een goed uiteindeeee!! (K)

• 20 December 2007 - 20:26

Stefan K.:

Hey,
    Wow wat een mooie foto's hé! vooral die foto van het mini dolfijntje. (ondertussen cursus fotografie gedaan??)

Best vervelend dat jullie daar in NZ geen bereik hebben.. geen smsjes..
    Wel top dat jullie kerst en oud & nieuw met ze vieren kunnen vieren! zal evengoed wel raar zijn... kerst/ nieuwjaar en 30 graden celcius..

Alvast fijne dagen en een goed 2008!

• 21 December 2007 - 11:49

Frank:

he meiden ik hoor dat de jongens bij jullie zijn veel plezier. en fijne kerst

• 21 December 2007 - 23:20

Hi sexy bikinigirl!!!!

Het is hier echt superkoud....brrrr. Gisteren sneeuwde het zelfs op Sloterdijk.

Dankjewel voor je lieve kerstkaart, dat had ik echt niet verwacht vanuit het verre Australie.

Ik heb net een paar daagjes griep gehad maar voel me nu weer tiptop. Lekker vijf daagjes vrij....heeeeeeeeeeerlijk.

Ik wens jullie alvast een hele mooie kerst en een superavontuurlijk 2008.

Heel veel liefs,

Je zussie

P.S. Je krijgt ook de hartelijke groetjes van mijn charmante wederhelft.

• 23 December 2007 - 14:39

He Floor
    Bedankt voor je kaartje, erg leuk! Heb je onze ook gekregen van Stefan?
    Fijne dagen samen en een gelukkig nieuwjaar! Veel plezier met wat jullie gaan doen! X Petra

• 23 December 2007 - 14:43

Petra:

Marlies en ik gaan naar Groningen met het nieuwe jaar, bij Jaap. Word ook wel mooi dus :)

• 23 December 2007 - 15:43

Joop:

Hoi Dieuwertje en Floortje
    Dieuwertje ik wil je bedanken voor de mooie kaart die we van je hebben ontvangen.(Heel lief van je)
    Wij wensen jullie ook een prettige kerst en een goede jaarwisseling
    Nog een fijne vakantie verder en geniet er nog maar lekker van.

Heel veel liefs van Joop en Truus.

• 25 December 2007 - 10:30

Pap En Mam:

he stefan floor en de rest. een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar.

• 26 December 2007 - 12:11

Rogier:

Hey Floor, Dieuw, Steef en de rest:P
    Een hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar!
    Foto's zien er goed uit allemaal, jullie maken erg veel mee! Geniet ervan!! en ik spreek jullie vast wel weer een keer;)

Groetjes, Rogier

• 27 December 2007 - 10:54

Hi Floorie,

Nog bedankt voor je lieve kerstkaart!

Je zult wel blij zijn dat Steef lekker bij je is...

Ik hoop dat je een leuke kerst hebt gehad en dat een super 2008 gaat hebben!

Heel veel liefs,

Marieke

• 27 December 2007 - 19:29

Joke:

Hoi Dieuw
    Alles goed gegaan tijdens de kerstdagen?
    Hier wel al was het wel stil zo zonder jouw. De eenden hebben je ook gemis gezien hun kerstmaaltijd! Groetjes aan iedereen.
    Tot gauw, kus Mam

• 29 December 2007 - 10:55

Renée:

Hée Floortje!

Hè,hè.... Eindelijk heb ik jullie website gevonden! Ik had wel verwacht dat het op waarbenjij.nu zou zijn, maar ik kon jullie niet vinden, totdat jij in de kerstkaart de naam noemde! Ontzettend leuk om alles te lezen! En echt supergaaf dat je daar gewoon zit, in Australië, in de zon, terwijl het hier koud en winderig is ;) Ik ga proberen jullie dagboek te blijven lezen, en ik ga nú een mailtje typen. Heel veel plezier met jullie vriendjes (of zijn die al naar huis terug?)!!

Liefs,
    Renée

• 29 December 2007 - 15:37

Roos:

Hoe is het daar nu met zijn viertjes? Lief kaartje!! Hebben jullie al wilde oud en nieuw plannen? Veel plezier igg!! Kus Roos

• 02 Januari 2008 - 16:16

Happy Newyear!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 02 Januari 2008 - 20:22

Petra:

Gelukkig nieuwjaar! Mooie avond gehad? In groningen was het ook mooi hoor:)Daar waren Jaap Marlies en ik heen X

• 03 Januari 2008 - 18:30

Gerrit:

Hoi Dieuw,
    Bedankt voor je mooie kaart uit Western Australia; nooit verwacht.
    De meeste plaatjes herken ik wel al is het bijna een eeuw terug dat ik er zelf middenin stond.
    Uit de verhalen en foto's op jullie site spreekt ontdekken en genieten, dat is natuurlijk precies de bedoeling.
    Zo langzamerhand zul je ook al wel gezien hebben dat Zuidermeer toch eigenlijk...
    Ondertussen zijn jij en Floor in Nieuw Zeeland en herenigd met jullie vrienden.
    Ik wens jullie daar allen een mooi vervolg van de reis en natuurlijk voor 2008 (en nog veel langer) veel geluk!
    Groeten Gerrit

• 07 Januari 2008 - 18:09

Rina:

Hallo Dieuwertje,
    Een heel mooi 2008 toegewenst, ook voor Ronald.Bedankt voor je ansichtkaart, we hebben hem op de schoorsteenmantel staan.We volgen jullie reis in de grote Bosatlas en in combinatie met de foto's is dat voor Jan heel beeldend.We vragen ons af wat jullie op Zuidereiland reizen( Pio en Henrique deden de Abel Tasman-trail menen we )Komen jullie ook op de plekken waar Lord of the Rings is opgenomen?We denken vaak aan je en hopen dat je een prachtige tijd hebt, hartelijke groet van Jan ,Ben en Rina

• 12 Januari 2008 - 15:10

Mogen we niet mee genieten van jullie avonturen in Nieuw Zeeland??! :( Xx

• 13 Januari 2008 - 15:54

Anja:

Het wordt idd wel weer een beetje tijd voor een up-date, chicks.
    Hoe waren jullie feestdagen? Wat hebben jullie allemaal gedaan de afgelopen maand?
    Iedereen is nieuwsgierig!

Groetjes

• 17 Januari 2008 - 00:48

Illegal Immigrant:

heej nichtje en floor!! om iedereen maar even op de hoogte te brengen van het feit dat ik ook nog leef zal ik binnen enkele dagen ook wat op mijn site zetten hoor. No worries!! Met janneke en mij gaat het btw prima! we zijn net klaar met 3 maanden veggiepicking.. ja.. keigaaf dus!!

Nee sorry, wij hebben net een busje gekocht en gaan straks naar tasmanie, daarna terug richting cairns dus geen NZ voor ons voorlopig. moeten we ergens anders maar meeten;)

De rest van de fam heeft je toch wel verteld dat je niet mijn slechte gewoontes moet overnemen door maanden niks van je te laten horen? oke, net 1 maand dan, maargoed.. 1 is al bijna 3 zoals bij mij:P

Veel plezier daar in NZ!! JOEH,

neefje erik (unfortunatly still illegal)